Hispanic Federation Puerto Rico en los medios

Para información a medios, por favor contacte a media@hispanicfederation.org

Earthquake Evacuees from Puerto Rico Receive Some Relief in Central Florida

The Hispanic Federation of Central Florida provided 500 families in need with a week supply of food. Some of those families were evacuees from Puerto Rico who left their island after a series of earthquakes devastated the U.S. territory.

Darren Soto Leads Florida Democrats in Asking FEMA to Help House Puerto Ricans After Earthquakes

The letter comes after Hispanic Federation informed Soto’s office that 150 evacuee families from Puerto Rico were in need of housing in his district.

Distribuyen alimentos a los boricuas que emigraron a Orlando tras los temblores

Las pequeñas compras que se distribuían en el lugar como una iniciativa de la organización Hispanic Federation que se disponían a distribuir 500 empaques con alimentos.

A un mes de los sismos, Florida resurge como válvula de escape para familias boricuas

Hispanic Federation -otra organización comunitaria- informó hoy que han recibido 60 familias (cerca de 180 personas) que han llegado a sus instalaciones sin aviso previo para buscar orientación y ayudas.

Puerto Rico Needs Our Help

Since December 28th, 2019, Puerto Rico has been trembling with earthquakes. The shocks hit their fever pitch on January 7th, when a 6.4-magnitude quake was recorded near Peñuelas, a municipality on the island’s southern shore.

Schumer demands feds pay for mental health resources in Puerto Rico as island sees ‘unprecedented’ devastation from earthquakes

“I met with the Hispanic Federation Friday, and the groups said that in the aftermath of the earthquake one of the things that’s most missing is mental health services,” Schumer told the Daily News.

Wells Fargo Foundation, Ford join earthquake relief efforts

Meanwhile, Ford announced it is contributing $140,000 to support the work of several organizations with which Ford has been working as part of its social mobility initiatives after Hurricane María, such as the American Red Cross, Salvation Army, Centros Sor Isolina Ferré, Heart 9/11, Proyecto Nacer, Hispanic Federation and Instituto Especial para el Desarrollo Integral del Individuo.

CVS Health brinda ayuda médica a personas afectadas por los sismos en Puerto Rico

CVS Health se ha asociado con la Federación Hispana y donó $100,000 en especie a residentes y socorristas; los artículos donados incluyen pañales, toallitas para bebé, bloqueador solar, cepillos de dientes y repelente de mosquitos, además de productos de limpieza como guantes, bolsas para basura y cubre bocas.

Para que Puerto Rico pueda recuperarse

Nuestras hermanas y nuestros hermanos en Puerto Rico continúan viviendo los efectos de una intensa seguidilla de temblores durante las primeras semanas del año.

Hispanic Federation abre fuente de ayuda para Puerto Rico

Hispanic Federation se solidariza con los desplazados por la cadena de sismos y réplicas en Puerto Rico. Es momento de unirnos y ayudar en lo posible a las familias afectadas.

Acueductos comunitarios refuerzan su cadena de apoyo

La iniciativa promovida por la Alianza Agua Pa’ Nosotros, integrada por Fundación Comunitaria de Puerto Rico (FCPR), Hispanic Federation y Oxfam America, generó un rico intercambio de conocimiento entre pares y nuevas relaciones que fortalecen el capital humano y social de los integrantes de las organizaciones comunitarias a cargo de estos sistemas, responsables de proveer agua potable a sus comunidades.

Lin-Manuel Miranda y George Clooney se unen por el café puertorriqueño

George Clooney y Lin-Manuel Miranda unieron esfuerzos con Nespresso y la Federación Hispana para defender la importancia del cultivo de café en Puerto Rico. Así nació Cafecito de Puerto Rico.

Exigen a FEMA, HUD y Vivienda el derecho a un techo seguro y digno

Charlotte Gossett Navarro, directora senior de Hispanic Federation en Puerto Rico, enfatizó que “a dos años del Huracán María no se nos ha hecho justicia en Puerto Rico”.

Communities in Puerto Rico fight against forced relocation

"While the federal administration refuses to disburse our federal recovery funds and imposes unjust barriers to the island, the local government imposes public policies and an action plan that threaten the right to decent housing," said Charlotte Gossett, director of the Hispanic Federation in Puerto Rico.

Dos años después de María en Puerto Rico todavía hay gente que no recupera su hogar

“Ya basta con su discriminación, con su mal tratamiento, su falta de respeto para nuestra gente, para el pueblo puertorriqueño. Estamos acá para dejarle saber que nunca pararemos de luchar por Puerto Rico... somos millones de votantes, y estamos listos para hacer lo necesario para lograr justicia”, afirmó José Calderón, presidente de la “Federación Hispana”.

Three Hurricane Relief Organizations Join Forces to Spotlight Puerto Rico's Persistent Rebuilding Need

Fundación Colibrí Puerto Rico, Hispanic Federation and PRxPR have joined forces as the #MariaIsStillHere Coalition, noting that more than 30,000 homes in Puerto Rico remain without roofs and neighborhoods across the island struggle to meet basic needs. Maria wrought $90 billion in damage and claimed over 3,000 lives.

Building resilience in Vieques, Puerto Rico

Two years ago today, Hurricane Maria struck Puerto Rico with winds as fast as 155 miles per hour. Given the extent of devastation, Richard Plunz from Columbia University's Urban Design Lab (UDL) was asked to start a project lending his expertise toward helping the small Puerto Rican island of Vieques with the recovery process.

Crean laboratorio comunitario para estudiantes y residentes de la comunidad Juana Matos

El Corredor del Yaguazo y Caras con Causa desarrollaron este proyecto como parte del Puerto Rico Big Ideas Challenge de la Fundación Banco Popular y Hispanic Federation.

Convierten desechos orgánicos en energía y fertilizantes

Se trata de tres biodigestores anaeróbicos, una tecnología instalada en tres comunidades en Yauco, Guánica y Mayagüez como parte del Puerto Rico Big Ideas Challenge de la Fundación Banco Popular y Hispanic Federation.

Estudiantes boricuas desarrollan semillas resistentes a sequías y plagas

¿Cómo podemos atender el desempleo e incentivar la economía del área central montañosa de la isla? ¿Cómo podemos asegurar la disponibilidad de los alimentos y el acceso a ellos? Con tecnología. Esa es la apuesta del Proyecto Agroevolución Puerto Rico, una iniciativa del recinto de Barranquitas de la Universidad Interamericana, parte del Puerto Rico Big Ideas Challenge de la Fundación Banco Popular y Hispanic Federation.

Google apuesta a formación digital en Puerto Rico

Google.org anuncia la entrega de $USD 2 millones a Federación Hispana para lanzar un acelerador para el desarrollo y capacitación digital de la fuerza laboral.

Hispanic Federation se unió al reclamo del pueblo en repudio al chat de Telegram

La Hispanic Federation, organización que ha estado ayudando a Puerto Rico a allegar fondos, especialmente en las áreas de educación y salud, se unió al reclamo del pueblo y le pidió al gobierno que tome decisiones para ayudar a restablecer “la confianza y transparencia” en la rama ejecutiva.

Hispanic Federation repudia actos de odio y corrupción en el Gobierno

Miranda advierte que esta corrupción atenta contra los fondos federales y locales que han sido asignados para la recuperación de las comunidades

Hispanic Federation repudia actos de odio y corrupción en el Gobierno de Puerto Rico

La Federación Hispana (Hispanic Federation) repudió las expresiones hechas por el gobernador Ricardo Roselló y los miembros del chat que ha sido publicado en los pasados días.

Impulsa el desarrollo económico y la conservación del ambiente en las islas municipio de Vieques y Culebra

Las islas municipio se benefician de incentivo que busca impulsar el desarrollo económico y la conservación del ambiente. Siete organizaciones sin fines de lucro de Vieques y Culebra recibieron hoy $95,000 en donativos del Hispanic Federation Puerto Rico Recovery and Relief Fund, establecido por Hispanic Federation en la Fundación Comunitaria de Puerto Rico.

Ayuda para Culebra y Vieques

Siete organizaciones sin fines de lucro establecidas en las islas de Vieques y Culebra recibieron partidas de una donación de $95,000 del Hispanic Federation Puerto Rico Recovery and Relief Fund, para levantar diversos proyectos sociales que buscan el desarrollo económico y ambiental de estas zonas luego del paso del huracán María.

Lanzan fondos para la salud reproductiva en Puerto Rico

En un esfuerzo por apoyar las causas de educación sexual, capacitación de profesionales médicos y subsidios para el acceso a servicios reproductivos para mujeres marginadas, la Federación Hispana y la familia del dramaturgo Lin-Manuel Miranda, anunciaron un fondo de $1 millón para ayudar al trabajo de Profamilias durante cinco años.

Los Centros de Salud Comunitarios salvaron vidas después del huracán, pero el Gobierno no los tomó en cuenta

Luego de demostrar su importancia para los servicios de salud de las comunidades tras el huracán María, en parte con el apoyo de entidades filantrópicas, ahora el gobierno los está incluyendo en el plan de recuperación.

Continúa la restauración de Playa Flamenco

Después de los huracanes Irma y María, la famosa playa Flamenco quedó destruida. Sus dunas se afectaron, las uvas playeras quedaron enterradas en la arena y los puestos de vigilancia para salvavidas, así como los kioscos en el área del estacionamiento, se destruyeron parcialmente.

CGI-Action-Network_World-Central-Kitchen_Consechas-Tierra-Viva-Site-Visit_Adam-Schultz_homepafepsdb.jpg

Building Back Better in the Caribbean:  The Clinton Foundation and Partnerships for Change

05.22.2019. How do we empower communities – especially those furthest behind – to have a chance to succeed, improve their lives, and build a better future?

Watch: George Clooney Visits Puerto Rico's Coffee Growers With Nespresso

05.22.2019. After the devastating impact of Hurricanes Maria and Irma, Puerto Rico has been slowly but surely reviving and innovating its way to recovery.

Federación Hispana entrega a Marc Anthony el premio Orgullo por su labor filantrópica

En la gala, que reunió más de 2.6 millones de dólares que serán destinados a personas de bajos recursos en Puerto Rico y en la frontera sur de Estados Unidos, el cantante agradeció a Lin-Manuel Miranda y lo reconoció como su “ídolo”.

Puerto Ricans push ahead despite being far from recovery

04.09.2019. Improvisation helps Puerto Ricans deal with lack of resources.

190409-lin-manuel-miranda-oprah-cs-1036a_7e197969ad30432fd7b726dda793a637.fit-2000w.jpg

Lin-Manuel Miranda's 'Hamilton' inspires Oprah to donate $2M to Puerto Rico

04.09.2019. Half the donation will go to the Hispanic Federation's disaster relief and recovery program, and the other half to the Flamboyan Arts Fund.

Oprah donates $2 million to Puerto Rico hurricane recovery efforts

04.09.2019. Oprah Winfrey is pitching in $2 million to help Puerto Rico, which is still recovering from Hurricane Maria in 2017.

Non-profit praises Lin-Manuel Miranda's efforts to help Puerto Rico's small businesses by bringing 'Hamilton' to San Juan

01.30.2019. Profits from the 'Hamilton' performances in San Juan will be donated to Flamboyan Arts Fund, an organization founded by Miranda in 2018 that is dedicated to nurturing, preserving and sustaining the arts in Puerto Rico. Additional organizations who impact thousands of people will also see some of the profits, including the Hispanic Federation, a non-profit membership organization located in the U.S. and Puerto Rico that works to uplift Hispanic children, families and grassroots non-profits, especially in times of need.

Emotional Kickoff for HAMILTON Puerto Rico, As Lin-Manuel Miranda Merges Arts and Politics

01.16.2019. Amid political controversy, Lin-Manuel Miranda’s “Hamilton” premiered in Puerto Rico at El Centro de Bellas Artes in Santurce on January 11. The multi-award winning writer reprised his role as Alexander Hamilton, right as “Hamilton” was named the top 8 highest-grossing Broadway show of all time.

27GCGAQWQAI6TK3ZGDGU66JG6I.jpg

An emotional opening for ‘Hamilton’ in Puerto Rico — not just for Lin-Manuel Miranda but an island still reeling from a storm

01.12.2019. With Lin-Manuel Miranda once again as its star, the celebrated Broadway hit “Hamilton” opened for business in Puerto Rico this weekend — that business being the bolstering of the hopes and finances of a beleaguered U.S. territory mired in debt and still reeling from the devastation wreaked 16 months ago by Hurricane Maria.

Universitarios afectados por María podrán continuar con sus sueños

7.25.2018. Estudiantes que resultaron seriamente afectados por el huracán María reciben desde 250 hasta 1,500 dólares para seguir sus estudios.

Puerto Rico: Jóvenes artistas viajan a NYC

5.8.2018. Los estudiantes participarán en un concurso con el tema “Puerto Rico se levanta después de María”.

Puerto Rican Students Raising Awareness With Art

5.8.2018. Students in Puerto Rico are channeling their creativity and experiences recovering from Hurricane Maria with a chance to win a trip to New York City.

Housin1.jpeg

El hogar de doña Dora en Caimito recibe un nuevo techo

1.29.2018. La Federación Hispana, en unión con los Centros Sor Isolina Ferré, canalizaron las donaciones de más 200,000 personas para ayudar en la reconstrucción de hogares que recibieron daños luego del paso del huracán María

Reconstruyen los techos en El Caño Martín Peña

1.15.2018. Comunidades del G-8 crean alianzas con varias entidades e inician un proyecto para rehabilitar 42 viviendas afectadas por el huracán María.

Lin-Manuel Miranda Spends Three Kings Day With Hurricane-Affected Families in NYC, Donates 36,000 Toys to Puerto Rico

1.8.2018. Award-winning playwright and Hamilton creator Lin-Manuel Miranda, along with New York City mayor Bill de Blasio and the Hispanic Federation, spent this year's Three Kings Day (Jan. 6) with hurricane-affected families in NYC.

Screen Shot 2019-05-24 at 12.16.20 AM.png

J. Lo and A-Rod Launch Fund to Aid Puerto Rico's Road to Recovery After Hurricane: A 'Heartbreaking Yet Hopeful Day'

1.8.2018. The couple traveled to Puerto Rico over the weekend to announce the launch of the Puerto Rico Federally Qualified Health Centers Disaster Recovery Fund, an effort to boost the work of health centers that provide accessible healthcare to underserved communities in the wake of the damaging hurricane. The effort is in partnership with the Hispanic Federation and in conjunction with RCHN Community Health Foundation.

Light in the Darkness: A Fundraising Campaign to Help Rebuild Puerto Rico

12.18.2017. The rush of the daily news cycle can obscure the fact that to this date, millions of American citizens are still facing a humanitarian crisis. Puerto Rico’s path to recovery has been a slow one, exacerbated by a stuttering response from the federal government. Meanwhile, philanthropy hasn’t really stepped up either, at least not compared to the outpouring of support for Houston after Hurricane Harvey.

In Florida, Puerto Ricans displaced by Hurricane Maria struggle to adjust

12.5.2017. In the three months since Hurricane Maria, hundreds of thousands of people living in Puerto Rico left for the U.S. mainland. More than 215,000 arrived in Florida since October 3, when the state began counting. One study estimates more than 470,000 people will leave Puerto Rico over two years. Many need help to make the transition.

Puerto Rico Unity March draws demonstrators in rally for disaster aid

11.19.2017.
Demonstrators packed the Mall on Sunday for a Unity March in support of disaster relief for hurricane-ravaged Puerto Rico.

More than half of the U.S. territory is still without power, according to the Puerto Rican government website

11.19.2017. Thousands of demonstrators, including award-winning playwright Lin-Manuel Miranda, marched through Washington, D.C. on Sunday to ensure people don’t forget the ongoing humanitarian crisis in hurricane-ravaged Puerto Rico.

Screen Shot 2019-05-24 at 12.28.31 AM.png

Neoyorquinos marchan en Washington en solidaridad con Puerto Rico.

11.19.2017. El creador de "Hamilton" Lin-Manuel Miranda y la Federación Hispana, dirigen la Marcha de la Unidad para Puerto Rico la tarde del domingo.

Marchan en Washington por apoyo a la recuperación de Puerto Rico

11.19.2017.

Lin-Manuel Miranda to Trump: 'We still need your help' in Puerto Rico

11.19.2017. The "Hamilton" playwright and actor headlined the Unity March for Puerto Rico in Washington, D.C., on Sunday. Miranda told The Hill in an interview the rally's core message to Trump is, "we still need your help."

Two months after Hurricane Maria, Puerto Rico is still in crisis

11.19.2017. Award-winning "Hamilton" creator Lin-Manuel Miranda joined celebrities, members of Congress and thousands of people who gathered in Washington to call attention to the island's plight. Miranda said Sunday that the Hispanic Federation, which his father founded and he has helped with fundraising, has collected $20 million for the effort.

Screen Shot 2019-05-24 at 12.35.49 AM.png

Lin-Manuel Miranda brings help, hope to Puerto Rico

11.12.2017. As the creator and star of the Broadway sensation, "Hamilton," Lin-Manuel Miranda is used to getting mobbed by adoring crowds. But the crowds that greeted him a few days ago in Puerto Rico were different. They weren't there just to applaud him they wanted to thank him.

‘Puerto Rico Needs Us:’ Nurses Volunteer To Help With Hurricane Relief

11.11.2017. Dozens of volunteer nurses from the Tri-State Area are heading to Puerto Rico to help those on the island who are still reeling from Hurricane Maria.

d0e04f33-b5b2-4537-97a7-7e7487f2113b.jpg

Nace coalición boricua "Power4PuertoRico"

11.9.2017. Líderes de comunidades puertorriqueñas en Estados Unidos – incluido el artista Lin-Manuel Miranda-, crearon el grupo #Power4PuertoRico, que reclama una ambiciosa agenda que coloque a la Isla en el camino del crecimiento económico.

5a01c89fe9096.image.jpg

Lin-Manuel Miranda ayuda organizaciones comunitarias

A través del fondo Amanece de la HF, se beneficiarán inicialmente siete instituciones sin fines de lucro

11.7.2017. El dramaturgo Lin-Manuel Miranda en unión a la Hispanic Federation (HF), fundada por su padre, Luis Miranda; hace más de tres décadas, anunció hoy las primeras siete organizaciones sin fines de lucro en Puerto Rico, que se beneficiarán del Fondo Amanece: Camino a la recuperación.

Lin Manuel lleva ayuda a Vega Alta

11.7.2017. El artista devela nuevo mural en la plaza y reafirma que estará 'en las buenas y en las malas aquí'

Lin-Manuel anuncia más ayuda para Puerto Rico

Un fondo de $2.5 millones será repartido entre organizaciones sin fines de lucro

11.7.2017. Siete organizaciones comunitarias se beneficiarán de un fondo de ayuda económica para la recuperación de Puerto Rico creado por la Hispanic Federation, entidad latina sin fines de lucro fundada por Luis Miranda, padre de Lin-Manuel Miranda.

Lin Manuel trae 2.5 millones para proyectos que den energía a la isla

11.7.2017. Tras 48 días del paso del huracán María por la isla, el actor y compositor Lin-Manuel Miranda arribó a la isla, en conjunto con la Federación Hispana, para anunciar que hay disponible un fondo de hasta 2.5 millones de dólares para proyectos que fomenten un nuevo Puerto Rico más resistente.

21737869main103.jpg

Lin-Manuel Miranda Joins Hispanic Federation to Launch Puerto Rico 'Road to Recovery' Fund

11.7.2017. Award-winning actor, composer and lyricist Lin-Manuel Miranda, in conjunction with the Hispanic Federation, today announced that the organization is taking applications for a $2.5 million fund to seed innovative nonprofit projects that aim to build a stronger and more resilient Puerto Rico from island-based groups.

miranda1.0.jpg

Lin-Manuel Miranda pushes for support for Puerto Rico at Chicago's National Museum of Puerto Rican Arts and Culture in Chicago.

11.1.2017

NBC New York aired a behind-the-scenes look at the hit single "Almost Like Praying," benefiting the Hispanic Federation’s UNIDOS hurricane relief fund.

10.19.2017.

Screen Shot 2019-05-24 at 12.59.29 AM.png

MLB sends aid supplies to Puerto Rico

10.13.2017. The Yankees and the Hispanic Federation are supporting the initiative in conjunction with New York Gov. Andrew Cuomo's Empire State Relief and Recovery Effort, which provided supplies donated by New Yorkers across the state. Dignitaries at the event also included Jorge Perez-Diaz, MLB's senior vice president and special counsel, litigation and international affairs; Jose Calderon, president of the Hispanic Federation; and Melanie LeGrande, MLB's vice president for social responsibility.

Former Yankee Helps Send Off Supplies to Puerto Rico

10.12.2017. One-hundred-and-sixty thousand pounds of water, canned food, diapers and minor medical supplies are headed to Puerto Rico on a plane chartered by Major League Baseball.

Lin-Manuel Miranda pens passionate plea to help Puerto Rico 'rise up' after Hurricane Maria

9.26.2017. Lin-Manuel Miranda is asking people to help Puerto Rico “rise up” following the devastation of Hurricane Maria.

uploads%2Fcard%2Fimage%2F602208%2F8fb5fa4e-9a4a-4ed9-909c-f6f9f90d0336.jpg%2F950x534__filters%3Aquality%2890%29.jpg

Puerto Rico desperately needs help recovering from Hurricane Maria. Here's how to help.

9.25.2017. island's crops and livestock were decimated by Hurricane Maria. Survivors can't get food, water, gas, or cash. The electrical grid was all but wiped out when the storm swept over the U.S. territory last week.

#PuertoRicoSeLevanta: Cómo ofrecer una mejor ayuda a los habitantes de la isla

9.25.2017. Organizaciones y personalidades boricuas de la ciudad dan consejos sobre cómo cooperar de forma útil y eficiente.

Impresionantes las muestras de apoyo para Puerto Rico desde la Florida

9.24.2017. Al menos doce organizaciones se han comprometido con esta labor incluyendo a Acacia Network, Asociación Puertorriqueños Viviendo en la Florida, la Cámara de Comercio de Puerto Rico, la Hispanic Federation, Unidos US, Misión Boricua, Puerto Rican Leadership Council, Hispanic American Political Initiative, Comité de Preservación Cultural, Boricua Vota e Iniciativa Acción Puertorriqueña.

NYC First Responders Depart for PR to Help After Maria

9.23.2017. A team of first responders departed Saturday for Puerto Rico to help in the recovery effort after Hurricane Maria.

Screen Shot 2019-05-24 at 3.14.18 AM.png

New Yorkers Stepping Up With Relief Efforts For Hurricane-Ravaged Puerto Rico

9.23.2017. The entire island of Puerto Rico remains in the dark after Hurricane Maria, and some people in the Tri-State Area have still not heard from family members on the island.

59c426801c0000280079fb74.jpeg

Hispanic Federation Organizes Relief Efforts to Help Puerto Rico After Hurricane María

9.21.2017. September 20, 2017 will go down in history as the day Puerto Rico suffered crushing devastation brought upon the Caribbean island by Hurricane María.

Daddy Yankee Collecting Donations for Puerto Rico & Mexico at Upcoming US Concerts

9.21.2017. Urban superstar Daddy Yankee has announced he will be collecting necessities such as water, batteries and diapers, among others, for survivors of Hurricane Maria in Puerto Rico and the earthquake in Mexico.